diumenge, 20 de març del 2011

POLLASTRE ROSTIT AMB CARXOFES

DSC00964

Us he dit mai que no m´agraden els diumenges? suposo que per aquells que ténen una setmana laboral diguem-ne "normal" és el dia esperat, es el dia de repòs, de sortir amb la família a l´estiu, d´anar a la platja, de fer el vermut, a la tarda sofà i migdiada o potser passeig per allò de païr el dinar, també tarda de cinema; però aquest no és el meu cas doncs exceptuant quan estic aturada els diumenges els treballo quasibe tots i coincidim ben poc els tres.
Tenir festa entre setmana a mi em cundeix més , aprofito millor el dia, faig més feina , puc anar de compres doncs tot és obert, comerços, mercats, bancs , si sortim fora no hi ha mai tanta gent i al bon temps i a la zona on vivim no hi ha diferència entre un dia de cada dia i un festiu.
Però hi ha coses que indiscutiblement són de diumenge , dels diumenges de tota la vida , el vermut que us comentava al bar del poble , el diari al solet de l´hivern, la mitgdiada ...però sobre tot els dinars , a casa hi havia dinars de diumenges d´estiu i dinars de diumenges d´hivern , dels d´estiu ja en parlarem dels d´hivern no fallava mai la sopa de caldo i l´escorregut i el pollastre o conill rostit , hi havia variants es clar, com el fricandó de vedella o les mandonguilles.
Aquest diumenge va ser un dels clàssics, dels que no fem quasi mai , l´Aleix i jo ens vam llevar i després de deixar el dinar a punt vam sortir a fer el vermut, comprar una cosa dolça per les postres i llogar tres pel-lícules per fer una tarda de cine amb pipes incloses i el vam disfrutar prou, el dinar també un clàssic.

POLLASTRE ROSTIT AMB CARXOFES

DSC00963
El rostit tinc costum de fer-lo sempre així tant si és de pollastre com si és de conill , poques variants alguna vegada una branqueta de canyella,d´altres un tomacó, prunes i panses, pinyons, bolets però sempre amb la mateixa base, la carn, ceba ,alls , oli, vi ranci i herbes aromàtiques, la sal i el pebre.
Agafem un pollastre net i tallat a octaus, escalfem oli a la cassola, salpebrem la carn i l´enrossim arreu amb l´oli ben calent i una cabeça d´alls sencera, quan és ros hi afegim la ceba tallada a juliana el lligat d´ herbes( timó romaní i llorer) i un tomacó tallat per la meitat, ho posem a foc fluix i ho deixem que es vagi coent.
Mentrestant passem les carxofes tallades a quarts per una paella amb oli i les anem escorrent en un paper de cuina.
Quan la ceba ja comença a ser rossa, li treiem part del greix al rostit( guardeu-lo per uns fideus , sofregit de macarrons etc) i li afegim un got de vi ranci , el deixem reduïr i llavors afegim mig got d´aigua , les carxofes i en aquest cas uns bolets variats, perquè acabi de coure´s tot junt i s´emulsionin tot els sabors, uns minuts més i llest.
Fàcil oi? i aquest és el pollastre rostit del diumenge, que no cal que sigui diumenge per fer-lo, però per mi és un clàssic .
SALUD

24 comentaris:

Chez Silvia ha dit...

Ohhh aquest plat és de cap de setmana, si senyor, la guardo la recepta i el farè a la que pugui,tinc una recepta també amb carxofes que publicarè aviat. A les fotos es veu per sucar-hi pa!!!

Chez Lola ha dit...

M'agradat molt Mai.... a mi m'agraden els diumenges per descansar i al contrari que tu perque esta tot tancat! a la meua feina els festius i els diumenges son per a treballar ..aixina que.... mua!

Mesilda ha dit...

Un clasico que nunca falla,yo lo preparo el sabado que es cuando mis hijos comen en casa,les encanta este plato,preparo buena cantidad ya que se llevan un taper cada uno......me encanta el rabito de las alcachofas...yo tambien procuro dejarlo bien largo.
Besets.

Unknown ha dit...

Plorant estic aquí davant de l'ordinador, acostuma a passar sempre que veig carxofes, com les trovo a faltar, aquí les troves peró a uns preus de caviar de beluga por lo menos!!! Aquest rostit far olor a diumenge,estic super contenta que aquest passat diumenge el vas tenir lliure i el vas aprofitar de valent. Mil petons bonica!!!! Perdona les faltes que faig moltes!!!!!

maria ha dit...

Mai una gozada de plato, tiene que estar de toma pan y moja.
Un besote

Lídia ha dit...

tens raó, hi han plats que són de diumenge, a mi m'encanta el cap de setmana, estar amb la familia, i poder descansar.

Les carxofes amb els guisats m'encanten!!!

Miquel ha dit...

a mi estos domingos asi como el tuyo me encantan y ademas sabiendo que despues te comes este estupendo pollastre con alcachofas y luego tarde de cine fantastico!!,
te ha quedado un plato facil pero muy sabroso y la foto lo dice todo me lo comia ahora mismo

pepa cooks ha dit...

Hola guapita, ¿ que tal ? ya veo que bien, disfrutando del domingo, ja, ja yo también los odio, por que al día siguientes es lunes y hay que empezar de nuevo, que asco esto de ser pobre y tener que trabajar, pero bueno la vida es así, me alegro de haberte visto y ver que sigues también como siempre, besitos, pepa.

P.D ahora somos, pepacooks.com

La cuina de l'Eri ha dit...

Hola Mai,
Doncs jo aquest rostit me'l menajaria qualsevol dia de la setmana.. M'encanta com has deixat les carxofes.. jo sempre les tallo i ara estava pensant per que ho faig? A mi m'agraden aquest plats per que els fas abans i et permenten sortir un diumenge i gaudir de tot el matí. Petonets

Visc a la Cuina ha dit...

Aquesta recepta és de diumenge, de festa grossa, me l'apunto, a casa triomarà segur!

paco ha dit...

Mai, si la pinta la tiene fenomenal, ni que decir tiene que de sabor estaria genial, saludos ..paco

Ingrid ha dit...

Ostres!! aquest pollastre surt de la pantalla!!!! quina cosa més bona.... i amb aquestes escarxofetes!!
Molts petonetss

Unknown ha dit...

Mai, me ha encantado tu receta típica de domingo. casi, casi que la puedo oler. Está bien de vez en cuando romper las normas y hacer algo que se queda en el olvido. Yo sería feliz con un plato como el tuyo cada domingo, no me cansaría de comer ese estupendo pollo y con las alcachofas tan bien cortadas que le has añadido. M'agradat moltisim.... Petons.

Ivana ha dit...

que pinta!!
me ha entrado hambre!
besitos

Anònim ha dit...

Aixó sí que és un bon dinar de Diumenge!
Petons!

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Mai; Una bona combinació, i també un bon plat de diumenge i de dissabte i també de divendres...
Un molt bon plat Mai¡¡
Que vagi de gust Mai¡¡ :-D :-D

Delicias ha dit...

Mai que bo!!! M'ha agrada molt el pollastre i aquesta combinación es boníssima. És un bon plat per un dinar de diumenge.

Petonets guapa!!!

Luisa Morón ha dit...

un plato delicioso. Que rico y que pinta. Bss.

Raquel ha dit...

CAray Mai vaya fotos y con lo que me gustan las alcachofas... me encanta leer pollastre.. jo me traes buenos recuerdos familiares:)
Besicos y buen fin de semana.

Rosa, ha dit...

Mai, gràcies per passar per la meva cuina i comentar-me, això m'ha donat l'oportunitat de conèixer-te. Aquest pollastre té una pinta deliciosa i si baixem una mica, ja és per a bavejar.
Muxus/Petonets

ANNAFS ha dit...

Quin plat tan bo, de diumenge, o de qualsevol dia que sigui especial!

Maria Pilar-COCINICA ha dit...

Se me había pasado este pollo, que con lo que le has hecho tiene que estar de rechupete. No había caído nunca en ponerle alcachofas con lo que me gustan.

Petons

Carmen Mª López ha dit...

Me ha llamado muchísimo la atención este plato, es muy llamativo y tiene que estar delicioso. Las fotos de tu blog, maravillosas

Massitet ha dit...

Uau!
Quin rostit més bo... I amb carxofes... Saps? Crec que m'acabes de salvar d'un compromís que jo mateix m'havia posat amb la Susanna: fer un rostit amb carxofes.
Una pregunta, Mai. Creus que amb conill quedarà bo? A la Susanna li agrada molt aquesta carn i, per fer la "sorpresa" rodona del tot, m'agradaria fer-lo amb conill...
Com ho veus?

Gràcies per avançat i... Salut! :-)