dimarts, 31 de maig del 2011

LABNA

LABNA

DSC00723

Una al més és poc oi? insuficient diria jo, però és el que hi ha i sempre és culpa del mateix i no em repetiré perquè no cal ( la feina, sempre és culpa de la feina, no m´hi podia estar de dir-ho i ja ho he dit !) pos eso, sigui del que sigui un al més és poc i he de fer un pensament per solucionar-ho , deixar de treballar no és una bona idea oi? i menys en els temps que córren, però si he de ser sincera últimament no m´administro prou bé el temps i no és fins al Juny que em passa la "morriña" de romandre a casa dos mesos dedicada a mis menesteres entre ells tenir més al dia el bloc i em poso les piles , i ja som al Juny! i com fa just un mes que ho vaig fer per última vegada m´he fet la proposta de posar-me al corrent.

D´aquest formatge si en feu una quantitat raonable, que tampoc penseu que el gustillo dura tot el més en podreu gaudir una colla de dies, va bé amb qualsevol cosa, en una amanida, a sobre un panet recent fent amb melmelada , amb una torrada i sucre a sobre, amb uns cràquers d´aquells suecs o amb pa negre i salmó fumat i suposo que mil coses més , a sobre a sota o dins serà plaer pels sentits us ho puc ben assegurar.

I per no faltar a la veritat diré que aquest ja té uns dies i romania al meu rebost fotogràfic; amic meu, si, aquest era el Labna que vaig fer per tu i vaig oblidar portar-te , per si torno a oblidar-me´n la propera vegada aquí tens com pots fer-lo , segur que entre agulla de fer mitja i agulles de fer mitjons trobes una estona , t´hi poses i el brodes, per cert has pensat en el punt de creu?



DSC00734
El Labna és un tipus de formatge cremós elaborat a base de iogur, si és casolà millor si no només cal agafar un bon iogur natural i seguir els passos que ara us detallo.
La quantitat de iogurs la que vulgueu, pensant que al treure-li el suero minva molt , jo vaig fer servir iogurs d´una coneguda marca catalana de la Garrotxa que per mi són del milloret, però ho he fet amb d´altres econòmics , mai amb els comercials hiperfamosos que no m´agraden
gens, però tot són gustos.
I ara anem al procès ; buideu els iogurs en un bol , afegiu-hi unes gotes de llimona i un polsim de sal ( serà formatge) i ho barrejeu bé, tingueu una musselina o bé un drap de fil a ma i hi aboqueu la barreja feu-ho tot un farcell i el pengeu d´una barra amb un recipient a sota perquè vagi surant el suero del iogur , ho heu de tenir així fins que deixi de gotejar suc , entre 24 i 48 hores, a l´hivern ho podeu fer en un lloc fresc ara que ja fa calor millor a la nevera.
Un cop queda la pasta eixuta, amb les mans ben netes i mullades amb una mica d´oli anem fent boletes i les posem en un pot amb oli d´oliva i les espècies que us vinguin de gust ( romaní, farigola,alfàbrega, pebres...) , penseu que algunes espècies o herbes taquen el formatge, jo aquesta vegada li vaig posar Pebre llarg de Java i Pebre Rosa , en un parell de dies seràn a punt per menjar , un dia van acompanyar una amanida amb crudités i l´altre amb torrades sueques i peixos fumats, ja em direu quina ha estat la vostra tria.

I ara espero no tardar un altre mes , salud amics.

23 comentaris:

Anònim ha dit...

Si les receptes que presentes són així d'espectacular se't perdona l'absència, jejeje Quina pinta tenen aquests formatgets!
Petonets
Sandra

Mesilda ha dit...

Mejor una vez al mes,que ninguna,esta receta es un regalo para la vista y el paladar.
Besets.

Glòria ha dit...

Si publiques més sovint, millor, però si no, t'esperarem igualment per gaudir de les teves propostes. Aquest formatge ja m'ha entrat per la vista!

Cuinagenerosa ha dit...

a veure si ho fas més sovint, sí, i no et menges els regals per als teus amics, que em sembla moooolt de morro! amb la bona pinta que fa aquesta lambada...

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Moltíssimes gràcies per la recepta, feia un munt de temps que tenia ganes de preparar formatge amb el iogurt casolà que faig.

La cuina de l'Eri ha dit...

Encara que sigui poc, sempre és una meravella venir a veure les teves entrades, com aquesta, que tinc moltes ganes de fer... i té una pinta.. segur que a casa triomfaria. Petons

starbase ha dit...

aquestes perles de formatge són una meravella, noia.
Són fàcils de fer i molt originals. M'encanten!!

Però penso com els altres: nos tienes a pan y agua. Y eso no mola nada, nena.

:D

Miquel ha dit...

me encantan estos pequeñas bolas de queso,te han quedado espectaculares y tu aportaciones aunque breves siempre son muy buenas
peto
miquel

paco ha dit...

Mai, tranquilament, espai, en repós, moltes vegades naxen maravelles com la que has presentat ára, una preciositat..............paco

Visc a la Cuina ha dit...

Ei, això ho vull provar a casa, triomfarà segur!

Marta Padenous ha dit...

Si les receptes han d eser com aquesta...et deixo!!! I a sobre és fàcil de fer!
I un cafetó algun dia???
Ptnts

Mercè ha dit...

Mai, tu vés al teu ritme... però segueix portant-nos meravelles com aquesta!
I a més de boníssimes, ben fàcils de fer! :)
Petons!

MaryLou ha dit...

Què bo ha de ser!!!! ho poso a pendents amb el teu permís!!
Petonets

Fem un mos ha dit...

Aquets formatgets tenen una pinta extraordinària, et copio la recepta amb el teu permís
Molts petons

ARA ha dit...

Sòc molt mandrosa, si ho reconec, totes aquestes preparacions que feu tant bones pero que es triga dies en fer em donen molta mandra, que hi farem. El que si que faría, si tu em convidessis clar, es venir a cas teva a provar aquest formatge que deu ser una delicia, a que si?

t'ha quedat magistral

petos reina

Carmeta ha dit...

Mai, quina delicia...el que a mi em passa es que no tinc paciència..i ja estaria remenant abans d'acabar-lo, però me'l imagino entre mos i mos, desfent-se a la boca....ummm, plaer segur.
Mas vale pocas i concisas, (com veus ja no se com escric...las y amb i..., que s'em va la bola ¡¡¡ un petonarro ¡¡

Ruben ha dit...

Jo també et dic que vagis al teu aire, però que vagis venint.
Jo crec que ho provaré amb formatge fresc casolà, a veure què tal... si surt bé, la meva dona comprarà la llet de 50 litres en 50 litres: li encanta el formatge fresc amb oli!

Gabriela, clavo y canela ha dit...

ohhhhhh! asi de sencillo! que maravilla, ya lo quiero probar!
besitos

Luisa Morón ha dit...

que presentación mas bonita. Y que rico. Nunca habia escuchado hablar de este queso. Bss

La Taula d'en Bernat ha dit...

No hagués dit mai que fos tan fàcil fer un formatge! Gràcies per compartir aquests truquets amb nosaltres!

Petons!
Anna

Robson de Morais ha dit...

boa tarde!!
Mas que blog mais delicioso.
Eu gostaria de uma parceria com blogs de varios paises para colabocação com o meu:
http://rm2comunicacao.blogspot.com
Abraços
Robson -Brasil

ING. MARCO DALLA VIA ha dit...

Ottima ricetta, penso di provarla, poi vi farò sapere!

http://www.le-ricette.it/
http://www.ricette-dolci-ricette.com/

Estela Sanchez Ruiz de Luna ha dit...

Hola, te encontré por casualidad y me encanto esta receta de queso, ¡Que rico! Me quedo como seguidora, un saludo desde Mi Dornillo/http://lacocinadeestela.blogspot.com.es/