dimecres, 21 de juliol de 2010

COQUES DE RECAPTE / COCAS DE VERDURAS

DSC01947

La calor, ai la calor! no tenim memòria o be la memòria ens enganya , tots els estius són calurosos, vaja! jo no en recordo cap que no ho hagi estat, la calor es repeteix any rere any a dies mes intensa a dies menys , anualment el temps tria quins seràn els dies en que ens les farà passar magres i com sempre , estiu rere estiu , el que si recordo son aquelles frases típiques a la cua de l´autobús, al mercat, al forn de pa... :" ai quina calor! com enguany mai!" i d´altres noves , com la ja arxifamosa aplicada igual al fred, que al calor, que a les pedregades :"aixó és culpa del canvi climàtic!" i no dic que no, si no mireu el desglaç als polos , no crec que em falli la memòria quan afirmo que jo recordo aquelles tempestes d´estiu que apareixien de cop amb trons i llams i descarregaven aigua a " bots i barrals" com deia el pare , i refrescaven´ambient i per uns dies ,omplien les basses i ajudaven a aguantar els horts als calorosos dies d´estiu , però també recordo estius de sequera, d´aquells on perdiem la meitat de les collites d´ametlles i les "vellanes" quedaven a mig gra.

Afortunadament més tard o mes aviat , la calor torna cada estiu , tal com dins d´uns mesos ho farà l´hivern , jo mai em queixo de la calor tot i que no m´agrada , doncs no m´agrada l´estiu , sóc dóna de fred jo , la neu, el gel el glaç ....fan mes per mi , la calor pels qui fan vacances estirats a la platja o a la fresca que també està molt be! però hi ha d´haber de tot quan toca i si ara toca calor doncs apa , els qui poden a torrar-se i els qui no doncs a suportar-la fins que arribi la nostra , és així i de moment i per sort , això, encara ningú pot canviar-ho.

De moment un plat d´estiu , amb les primeres verdures de l´hort una coca amb recapte una mica diferent , però ràpida i resultona a l´hora que agraïda, un bon sopar d´estiu.
La calor, ai la calor!

INGREDIENTS

1 MASSA DE PASTA DE FULL ( AQUESTA DEL LIDL)
PEBROT VERMELL
ALBERGÍNIA
CEBA
CARBASSÓ
ANXOVES
MAGRET D´ÀNEC
PEBRE ROIG
OLI
SAL

ELABORACIÓ

Rostir el pebrot i l´albergínia al grill del forn, pelar-los i fer-los a tires.
Tallar un pebrot, la ceba i un carbasssó en juliana i passar-los per la paella amb una mica d´oli i sal, posar-los a escòrrer de l´oli i reservar.
Aprofitar el forn calent i graduar la temperatua per posar la coca, 170º , previament tallada al vostre gust i punxada per evitar que es bufi el full , a sobre hi podeu posar cigrons o unes boles de ceràmica reutilitzables que trobareu en punts de venda d´estris per cuina.
A la coca de magret li posarem les verdures pasades per la paella i les tires de pernil d´ànec , una mica de sal i pebre roig per sobre i jo li vaig posar un balsàmic de gerds per guarnir el plat amb uns cherrys.
La d´anxoves , l´escalivada i les anxoves per sobre i un raig d´oli d´oliva cru.
Una alternativa per un sopar a la fresca que espero que us agradi.

< DSC01951
El calor ¡ ay el calor! o no tenemos memoria o ésta nos engaña, todos los veranos son calurosos , ¡ vaya ! no recuerdo ninguno que no lo haya estado , el calor se repite año tras año , hay días que mas intenso y otros menos , pero anualmente el tiempo escoge que días serán los que nos las va ha hacer pasar magras y como siempre , verano tras verano , lo que si recuerdo son aquellas frases típicas en la cola del autobús, en el mercado , en la panadería....: "¡ ay, que calor este año ! ¡ como este año ninguno ! y otras nuevas, como ya la archifamosa aplicada igual al frío que al calor que a las lluvias o al granizo: " esto es culpa del cambio climático " y no digo yo que no , y si no mirad el deshielo en los polos , pero no creo que me falle la memoria cuando afirmo que yo recuerdo aquellas tormentas de verano que aparecían con rayos y truenos y que en este caso mi lado andaluz decía , " ! está cayendo el agua a espuertas!" refrescaban el ambiente , llenaban las balsas y ayudaban a aguantar la huerta en los calurosos días de verano.
Pero también recuerdo veranos de sequía , de aquellos en que perdíamos la mitad de la cosecha de almendras , y las avellanas quedaban en su cáscara a medio grano por falta de agua.
Afortunadamente, tarde o temprano , el calor vuelve cada verano , tal y como en unos meses lo hará el invierno , yo nunca me quejo de que haga calor aunque no me gusta nada , no me gusta el verano , soy mujer de frío yo , la nieve, el hielo... hacen mas para mi , el calor para quien está de vacaciones, estirados en la playa o al fresco , que también está muy pero que muy bien , però tiene que haber de todo cuando toca y si ahora lo que toca es calor, ¡pues ala! los que puedan, a tostarse y los que no, a soportarla lo mejor que se pueda hasta que llegue nuestro turno , así es y de momento y por suerte, esto nadie puede cambiarlo.

De momento , un plato de verano , con las primeras verduras del huerto una coca con verduras un poco distinta , aunque rápida y resultona a la par que agradecida, una buena cena de verano.
El calor ¡ ay el calor!

INGREDIENTES

1 ROLLO DE MASA DE HOJALDRE ( LA MIA DEL LIDL)
PIMIENTO ROJO
BERENJENA
CEBOLLA
CALABACÍN
ANCHOAS
MAGRET DE PATO
PIMENTÓN
ACEITE
SAL

ELABORACIÓN

Asar el pimiento y la berenjena en el grill del horno , pelarlos y hacerlos a tiras.( Para la de anchoas )
Cortar el pimiento , el calabacín y la cebolla en juliana y pasarlos por la sarten con un chorrín de aceite i sal, una vez hecho , escurrirlo ( para la de magret ).

Aprovechamos el calor del grill y graduamos al temperatura del horno para poner el hojaldre 170º , el hojaldre, lo habremos cortado previamente a nuestro gusto y lo pincharemos en el centro para evitar que se hinche, si esto sucede no podremos poner encima las verduras , para evitarlo también pondremos en el centro unos garbanzos secos o las bolitas de cerámica que venden en tiendas especiales de menaje de cocina.
Ala coca de magret le pondremos una vez hecha las verduras pasadas por la sarten y las tiras de jamón de pato , un poco de sal gorda o en escamas y pimentón , yo también le puse una reducción de balsámico con arándanos y unos cherrys kumato.
la de anchoas con escalivada simplemente con un poco de aceite de oliva crudo .
Una alternativa para una cena al fresco que espero os guste.

SALUD

20 comentaris:

Gabriela, clavo y canela ha dit...

Que plato tan rico, y que presentación! espectacular!!
un besote
Gaby

Marta ha dit...

Ep, no sé quina serà més bona, si la d'anxova o la de magret (aquesta darrera no l'he tastat mai)....però de ben segur que amb un sopar a la fresca les dues deuen passar moooolt bé!
A quina hora vinc?

Ptnts guapa

CocinArte ha dit...

Estimada Mai, quan de temps...i no ha sigut perque t'hagi oblidat...ha sigut més aviat perque les ganes de visita m'havien abandonat...
Això que dius de la calor...estava jo pensant-ho l'altre dia i al final havia arrivat a la conclusió que era jo que cada vegada ho soporto pitjor!! faci més o menys..
La recepta i les fotos espectaculars, però la primera és no sé com explicar-ho...que sembla que ho pugui servir directament i menjar-me-la!! quina pena que no es cert..

Petons
Núria

TROTAMUNDOS ha dit...

Pues yo también soy más de inverno, aunque también me gusta la alegría del verano .. y como no la verdura y fruta que estas fechas nos traen ..., me encanta tu coca con estas verduras, se ve delicosa.

BEsotes

margot ha dit...

Impresionante todo, la coca y la foto.
Besos

starbase ha dit...

Tens tota la raó amb el tema de les queixes del calor. Cada any ho parlo amb mà mare que és especialista en queixar-se i dir que 'aquest' any és especial i fa més calor 'que els altres'.

Si, ja, vale, lo que tu digas máma.

I la coca és una passada, t'ha quedat de 10

:)

Dolça ha dit...

Si que fa calor Mai, i a més molta xafogor. Això és el que té el nostre Reus estimat!
La coca, com tot, un 10. Vols veure un taller de coques en recapte en acció: http://perlleparseelsdits2.blogspot.com/2010/07/aqui-tenim-la-tercera-sessio-del-taller.html
jejej!
PTNTS
Dolça

Ajonjoli ha dit...

uy pues yo el frío lo llevo fatal!!!!! por eso salí pitando de Holanda...
Cuanto tiempo sin leerte, ¡se te echaba de menos!
Esta coca se ve estupenda, a ver si no nos haces esperar tanto por tu próxima receta!!!

Ana Powell ha dit...

Un trabajo fabuloso.
La coca esta muy elegante y requintada.
Excelente presentacion.
Veo que cambiaste el modelo de Blog, muy bonito ♥

*Eva* ha dit...

quina bona pinta!!!
pt!

paco ha dit...

saludos mai, nunca habia hecho cocas asi, tendré que hacer alguna para probar, gracias niña...............paco

Gemma ha dit...

Ai la calor... a mi em costa molt de suportar :(
Les coques de recapte m'encanten, i amb pasta de full queden molt bones. Les teves tenen una pinta deliciosa!

Mai ha dit...

-Gaby , ya ves cositas simples pero apañaditas entran con muchas ganas, aunque no te voy a engañar, está bueníiiiiisima.
besos.

-Marteta, les dos molt bones i ben diferents encara que no ho sembli, i ja ho saps reina, estás convidada quan vulguis, ara vénen les nits millors.
ptnts

-Nuri, ja veus que em passa ben be igual, una mica deixadotes estem però s´hi ha de posar remei i de tant en tant dir allò de " pienso luego existo" i contar els pensaments , que no són tant diferents de la resta com veig .
una abraçada

-Trota, es que eso es lo mejor de esta estación, tooooodo lo que nos trae de bueno, frutas, verduras y como no, noches al fresco con sus cervecitas jajaja , pero si, soy mucho mas de invierno, así que ya somos dos.
besitos guapísima.

-Margot , m´agrada que t´agradi guapa! per cert t´envio correu.
ptns

-Starbase, jo que sóc mare i ja començo a estar pesadota , suposo que aviat començaré a dir el mateix jajajaja , però és que crec que quan passen els anys cada vegada es fa mes pesada, o són els quilos? ai, crec que són els quilos que pesen ....
M´encanta que t´agradi, per cert avui he vist en una revista un conegut que ha publicat quelcom de coques, et sona? estic esperant anar a la llibreria per fer-me amb un i a la propera li faig fer amb dedicatòria i tot.
petons

-Glòria, que et enses tu? que perquè no publico no estic al dia del que passa al món? doncs aquest taller ja el vaig veure, elis elis...molt guapes per cert.
Ai Reus, aquesta tarda després de les quatre gotes, pujaba l´escalfor de l´infern de terra.
ptns.

-Ajonjoli , ahí en tus islas siempre tienes calorcito no? a mi Holanda me encantaría seguro , no se que pasa que siempre se pospone para otra cosa pero ya caera.
Estoy contentísima de verte de nuevo, aunque te visito a menudo eh?
mil besos querida.

-Ana, me encanta eso de requintada , aunque no se muy bien que es, seguro que algo bonito, ya me cuentas porque me suena a señorita elegante y requintada no? jajaja
Si , lo cambié, bueno lo,cambiamos, que yo soy muy pastel para esto.
besos

-Eva igual debona era de veritat!
etons

-Paco, manos a la obra porqué es muy sencilla y está riquísima, ya me cuentas ok? y gracias a ti, por estar ahí.
besos

-Gemma ,jo per un cantó vull que arribi, l´hort, les nits a la fresca,,, ja saps, però els dies...uffff i treballant a 40º doncs costa.
petons bonica.

mesilda ha dit...

Hola Mai.Mucha calor pero no importa,me gusta el verano y la receta que nos traes......Con lo que me gustan estas cocas,me daba una cenita de categoria...ademas con el hojaldre,mucho mas rapidas no hay que esperar el levado.
Besets.

La cuina vermella ha dit...

Nosaltres som de tardor (bé la de tardor sóc jo, en Kike és més de primavera!), a mi em pirra posar-me la primera roba d'abric i notar que el sol abriga però no molesta! Jo em quedo amb aquestes coques fullades, que son una meravella pels sentits (a qualsevol estació!).

Cocinica ha dit...

Que delicia de receta y de forma de presentarla, me ha encantado.

Besos

SANDY ha dit...

No sé cual de las dos me gusta más, así que probaré un bocado de cada, ya tengo la cena perfecta.
Besos.

pepa cooks ha dit...

Hola, hola, hola, guapetona, cuanto tiempo sin saber de ti, ¿ que es de tu vida? espero que estés muy bien, bueno ya lo veo con esta coquita que has preparado con tanto amor, ufff, si que hace calor, pero bueno estamos en verano no se puede pedir mas, un besote muy fuerte.

El futuro bloguero ha dit...

Espectaculares y deseables totalmente esas cocas...

Qué buenas.

Gracias

Hilmar ha dit...

Hola Mai, vengo a agradecerte la visita y comentario en mi blog, y me encuentro con esta maravilla, tu blog es fascinante, me he enamorado de tus fotografía, las recetas seguro están igual de buenas, me voy a ver un poquito. Aprovecho para quedarme en tu casa con tu permiso, y por supuesto que puedes agregarme, sería un honor.
un fuerte abrazo,