dilluns, 8 de febrer de 2010

TALLARINS D´ARRÒS WAGAMAMA /TALLARINES DE ARROZ WAGAMAMA


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Fa uns mesos quan vaig ser a Londres , un dia tot buscant un lloc on anar a dinar vam fer cap al Wagamama .
Els Wagamama són una cadena de restaurants instaurats a Londres cap a principis dels noranta que van redefinir d´una manera bastant ortodoxa el menjar ràpid , concebint el que en podriem dir el faast food japonès , basat en plats nutritius i econòmics a base de fideus , arròs e ingredients frescos de bona qualitat.
Ara mateix aquests restaurats es troben en diferents ciutats d´alguns països, de moment no se si per aquí n´hi ha cap, però puc dir sense por a equivocar-me que el primer que hi hagi tindrà l´èxit assegurat.
Si be en coneixiem alguna cosa d´aquests locals , un cop allà i en havent dinat tots vam coincidir en una cosa , ens havia sorprès , aquesta filosofia de que menjar "ràpid " no te perquè estar renyida amb menjar be ens agrada , i des de llavors ja tenia pensat en fer com a mínim algun dels plats que aquell dia vam tastar.

Un d´ells els " ramen wagamama" .

L´altre dia , l´Aleix i jo erem sols per dinar i fan com és del menjar oriental vaig decidir donar-li una sorpresa, si be no tenia ramen en aquell moment i em faltaba alguna que altra cosa m´hi vaig posar i aquest va ser el resultat , molt bo per cert , crec que apte per fer una dieta complerta i nutritiva , doncs com veureu és un plat amb molt pocs greixos , fàcil, saborós i molt divertit de menjar.

INGREDIENTS

TOFU
OLI VEGETAL
FIDEUS RAMEN Ó FIDEUS D´ARRÒS
BASTONETS DE CRANC ( surimi)
GAMBES
PIT DE POLLASTRE DESOSSAT
PORRO
PASTANAGA
WAKAME
BOLET XINÈS
ALVOCAT
CORIANDRE FRESC
BITXO VERD
SISHIMI ( BARREJA D´ESPÈCIES PICANT )
SOJA

ELABORACIÓ

Posar els bolets xinesos en remull unes hores avans.
Tallar el porro al biaix.
Tallar les pastanagues a rodanxes.
Netejar les gambes i treurels-hi la closca , el budell i el cap.
Tallar el tofu a daus i passar-lo per la paella fins daurar-lo.
Bullir els fideus i refredar-los, després repartir-los als bowls.
Tallar l´advocat amb forma de ventall.
Tallar el surimi al biaix.
Passar el pollastre pintat amb oli per la planxa i acabar-lo de coure en un brou curt de pollastre ( jo vaig fer servir els ossos dels pits del pollastre i els retalls dels porros i la pastanaga ) , deixar-lo coure uns deu minuts i retirar els pits de pollastre mantenint-los calents , un cop reposats, talleu-los en tires en diagonal .
En aquest brou escaldar les verdures i les gambes un minut o dos i retirar-les.
Montar el plat amb els fideus colocats a sota i la resta d´ingredients disposada a sobre de manera que visualment quedi ben atractiu.
Afegiu el brou bullint per sobre al qual li haureu tirat un rajolí de soja i empolseu-ho amb el sishimi.
SALUD
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Hace unos meses estuve en Londres, un día , buscando un sitio donde ir a comer , dimos con el Wagamama.
LosWagamama son una cadena de restaurantes instaurados en Londres a principio de los noventa que redefinieron de una manera bastante ortodoxa la comida rápida, concibiendo lo que podríamos llamar el faast food japonés, basado en platos nutritivos y económicos a base de fideos , arroz e ingredientes frescos y de buena calidad.
Estos restaurantes ahora se encuentran en algunas ciudades de diferentes países , aunque de momento no se si por aquí hay alguno, pero puedo decir sin miedo a equivocarme que el primero va a tener éxito asegurado.
Si bien ya conocíamos algo de estos locales , una vez allí i habiendo comido coincidimos todos en una cosa , nos sorprendió , la filosofÍa de que comer "rapido"nunca debe estar reñido con comer bien , desde entonces ya tenía pensado hacer alguno de los platos que probamos aquel día.

Uno de ellos, hoy, aquí , los " ramen Wagamama ".

El otro día , Aleix y yo estábamos solos para comer y fan como es de la comida oriental , decidí darle una sorpresa , si bien no tenía ramen en ese momento y me faltaba alguna que otra cosa me puse manos a la obra y este fue el resultado , muy bueno, por cierto y creo que apto para hacer una dieta completa y nutritiva , pues como podéis ver es un plato con muy pocas grasas , fácil, sabroso y muy divertido de comer.

INGREDIENTES

TOFU
ACEITE VEGETAL
FIDEOS RAMEN O FIDEOS DE ARROZ
BASTONCITOS DE CANGREJO ( surimi)
GAMBAS
PECHUGA DE POLLO DESHUESADA
PUERRO
ZANAHORIA
WAKAME
SETA CHINAS
AGUACATE
CILANTRO FRESCO
GUINDILLA VERDE
SISHIMI
SOJA

ELABORACIÓN

Poner las setas chinas en remojo unas horas antes
Cortar el puerro al biés.
Cortar las zanahorias a rodajas.
Limpiar las gambas sin tripa sin cabeza y sin cáscara.
Cortar el tofu a dados y pasarlo por la sartén con aceite vegetal hasta que esté dorado.
Hervir los fideos y enfriarlos , luego repartirlos en los bowls.
Cortar el aguacate en forma de abanico.
Cortar el surimi en trozos al biés.
Pasar el pollo pintado en aceite por la sartén y acabar de cocerlo en un caldo corto de pollo y verduras( lo hice con las puntas del puerro la zanahoria y los huesos de las pechugas) una vez pasados diez minutos retirar el pollo y mantenerlo caliente , luego cortarlo en tiras en diagonal.
En el mismo caldo escaldar dos minutos las verduras y las gambas y retirarlos.
Montar el palto con los fideos colocados debajo y el resto de ingredientes dispuesto sobre ellos de forma que quede visualmente atractivo.
Añadid al caldo un chorrito de soja y verterlo por encima de los fideos, para acabar espolvoread con un poquito de sishimi.
SALUD