dijous, 28 octubre de 2010

FALS RAVIOLI DE CEPS, PERNIL IBÈRIC I TORTA DEL CASAR AMB SOPA D´ALL

DSC03033

FALS RAVIOLI DE CEPS , PERNIL IBÈRIC I TORTA DEL CASAR AMB SOPA D´ALL

Fa uns dies vaig rebre un correu que m´oferia participar en un concurs de cuina amb productes d´Extremadura , feia no res havia participat en un de conserves i em vaig divertir moltíssim, (però això són figues d´un altre paner ) , aquesta vegada ha estat un bon repte , o jo me l´he pres com a tal , però m´agradava molt la idea i feia una colla de dies que li donava tombs a que podia fer i amb quins productes , no sols era interessant el producte si no també fer-ho amb alguna recepta tradicional , del projecte inicial n´han sortit tres receptes que mén endavant veureu, totes tres m´agraden molt , però de moment anem amb la primera.

No us espanteu per un nom tant llarg , però així ja ens posem en situació.

INGREDIENTS PEL RAVIOLI

LAMINES DE PASTA WONTON
CEPS
PERNIL IBÈRIC
TORTA DEL CASAR
ESCALUNYA
LLET
FARINA

ELABORACIÓ DEL RAVIOLI

Picar l´escalunya ben petita, tallar els ceps en brunoise fina i picar el pernil ibèric.
Posar una paella amb mantega i enrossir la escalunya, afegir els ceps i el pernil i sofregir.ho, afegir una mica de farina , deixar que cogui i afegir la llet , deixar coure la massa i afegir la torta del Casar.
Aneu remenant la massa mentre cou uns minuts a foc baix fins que tingui la textura ideal per poder-la treballar , similar a la d´un caneló però més tova. Deixeu-la refredar.

Bulliu la pasta wonton i poseu-la sobre un drap per omplir els raviolis, això ho podeu fer al vostre gust. Reserveu-los.

INGREDIENTS PER LA SOPA D´ALL

ALLS
PIMENTÓN DE LA VERA
UN BROU DE PERNIL IBÈRIC
PA VELL
OLI D´OLIVA

ELABORACIÓ DE LA SOPA D´ALL

Poseu l´oli en una paella i sofregiu els alls , afegiu el pebre vermell i tot seguit el brou de pernil . Afegiu el pa vell tallat i deixeu coure tot uns minuts, rectifiqueu de sal vigilant, que el brou pot ser saborós , quan sigui cuit tritureu-la , jo la faig fer a la Thermomix , no ha de tenir una textura massa espessa i si molt fina i suau, vellutada en diria jo. Reserveu ben calenta.

CARAMEL DE PEBRE VERMELL

Són els puntets que veieu al plat .
Barrejeu pebre vermell amb mel i oli d´oliva , tot en la justa mesura per fer un caramel dolç.

ACABAT DEL PLAT

Escalfeu els raviolis un minut cadascun al microones, depenent de la potència , es clar , poseu un ravioli al mig del plat i marqueu uns puntets amb el caramel de pebre vermell.
Quan serviu el plat regueu el ravioli amb la sopa d´all.




DSC03031

FALSO RAVIOLI DE BOLETUS , JAMÓN IBÉRICO Y TORTA DEL CASAR CON SOPA DE AJO

Hace unos días recibí un correo que me invitaba participar en un concurso de cocina que tiene como base utilizar productos de Extremadura , hacía poco había participado en uno de conservas y lo cierto es que me divirtió muchísimo , pues participaron muchos amigos y fue como un juego, ( pero eso es harina de otro costal ).
Esta vez ha sido un verdadero reto , o yo me lo he tomado como tal , pero la idea me encantó desde el primer momento y le estuve dando vueltas durante unos días a ver que podía hacer y como lo iba ha hacer.

La organización pone entre otras condiciones, la mas importante, usar productos de Extremadura, eso es fácil, ¿ quien se opone a productos de primera calidad? y yo me pongo alguna mas, usar el máximo de productos en una misma receta y además que tenga en si misma algún referente a la cocina tradicional extremeña.

De la idea inicial , salieron tres recetas que en adelante veréis , las tres me encantaron , pero vamos de momento a la primera.

No os asusteis por un nombre tan largo, pero el nombre ya nos pone en situación.

INGREDIENTES PARA EL RAVIOLI

LAMINAS DE PASTA WONTON
BOLETUS
JAMÓN IBÉRICO
TORTA DEL CASAR
ESCALONIA
LECHE
HARINA
MANTEQUILLA
ACEITE DE OLIVA
SAL
PIMIENTA

ELABORACIÓN DEL RAVIOLI

Picar la escalonia muy pequeña , cortar los boletus en brunoise fina y picar pequeño el jamón ibérico.
En una sartén con mantequilla y aceite de oliva a partes iguales , sofreír la escalonia hasta que esté transparente , añadir los boletus y el jamón y rehogar todo junto hasta que pierda el agua que haya soltado, seguidamente añadir la harina y dejarla cocer un par de minutos , entonces añadir la leche , dejar cocer esta masa y añadir la torta del Casar.
Remover la masa constantemente mientras cuece a fuego lento hasta que esta tenga la consistencia para poder trabajarla luego , tiene que quedar una textura similar a la masa de los canelones , pero algo mas blanda.
Dejar enfriar y reposar la masa.
Hervir la pasta wonton un minuto y enfriar , escurrir sobre un paño de algodón o lino y rellenar los ravioli , la forma que le deis a vuestra elección. Reservar.


INGREDIENTES PARA LA SOPA DE AJO

AJOS
PIMENTÓN DE LA VERA
UN CALDO DE JAMÓN IBÉRICO
PAN DE LA VÍSPERA
ACEITE DE OLIVA

ELABORACIÓN DE LA SOPA DE AJO

En una sartén con aceite sofreír los ajos laminados , añadir el pimentón y seguido el caldo del jamón. Agregar el pan de la víspera cortado a rebanadas finas i dejar cocer , rectificar de sal si fuera necesario pues el caldo podría estar muy sabroso , cuando esté cocida la sopa triturar, mejor en la Thermomix, pero para quien no la tenga , para que quede una sopa muy fina , después de triturarla pasarla por un colador chino, no debe tener una textura muy espesa , debe ser fina y aterciopelada . Reservar muy caliente.

CARAMELO DE PIMENTÓN DE LA VERA

Son los puntos rojos que veis en el plato.
Mezclar pimentón de la vera con miel y un poco de aceite de oliva , en la justa medida para hacer un caramelo dulce.

ACABADO DEL PLATO

Calentar un minuto escasamente el ravioli en el microondas ( dependerá de la potencia , claro).
Poner un ravioli en el plato marcando con el caramelo de pimentón unos puntos alrededor.
Regar con la sopa de ajo muy caliente al servir el plato.

La función de la sopa es la misma que si una salsa se tratara pero mas ligera puesto que el ravioli ya tiene la cremosidad de la torta del Casar.
Sin duda el conjunto es delicioso.

Gustad y que aproveche


DSC03032



DSC03036

Amb aquesta recepta participo al "I concurso de recetas extremeñas" que organitza: Extrema Calidad i del qui en són patrocinadors Jacoliva, Jamones casa Bautista i Seur