dimecres, 21 juliol de 2010

COQUES DE RECAPTE / COCAS DE VERDURAS

DSC01947

La calor, ai la calor! no tenim memòria o be la memòria ens enganya , tots els estius són calurosos, vaja! jo no en recordo cap que no ho hagi estat, la calor es repeteix any rere any a dies mes intensa a dies menys , anualment el temps tria quins seràn els dies en que ens les farà passar magres i com sempre , estiu rere estiu , el que si recordo son aquelles frases típiques a la cua de l´autobús, al mercat, al forn de pa... :" ai quina calor! com enguany mai!" i d´altres noves , com la ja arxifamosa aplicada igual al fred, que al calor, que a les pedregades :"aixó és culpa del canvi climàtic!" i no dic que no, si no mireu el desglaç als polos , no crec que em falli la memòria quan afirmo que jo recordo aquelles tempestes d´estiu que apareixien de cop amb trons i llams i descarregaven aigua a " bots i barrals" com deia el pare , i refrescaven´ambient i per uns dies ,omplien les basses i ajudaven a aguantar els horts als calorosos dies d´estiu , però també recordo estius de sequera, d´aquells on perdiem la meitat de les collites d´ametlles i les "vellanes" quedaven a mig gra.

Afortunadament més tard o mes aviat , la calor torna cada estiu , tal com dins d´uns mesos ho farà l´hivern , jo mai em queixo de la calor tot i que no m´agrada , doncs no m´agrada l´estiu , sóc dóna de fred jo , la neu, el gel el glaç ....fan mes per mi , la calor pels qui fan vacances estirats a la platja o a la fresca que també està molt be! però hi ha d´haber de tot quan toca i si ara toca calor doncs apa , els qui poden a torrar-se i els qui no doncs a suportar-la fins que arribi la nostra , és així i de moment i per sort , això, encara ningú pot canviar-ho.

De moment un plat d´estiu , amb les primeres verdures de l´hort una coca amb recapte una mica diferent , però ràpida i resultona a l´hora que agraïda, un bon sopar d´estiu.
La calor, ai la calor!

INGREDIENTS

1 MASSA DE PASTA DE FULL ( AQUESTA DEL LIDL)
PEBROT VERMELL
ALBERGÍNIA
CEBA
CARBASSÓ
ANXOVES
MAGRET D´ÀNEC
PEBRE ROIG
OLI
SAL

ELABORACIÓ

Rostir el pebrot i l´albergínia al grill del forn, pelar-los i fer-los a tires.
Tallar un pebrot, la ceba i un carbasssó en juliana i passar-los per la paella amb una mica d´oli i sal, posar-los a escòrrer de l´oli i reservar.
Aprofitar el forn calent i graduar la temperatua per posar la coca, 170º , previament tallada al vostre gust i punxada per evitar que es bufi el full , a sobre hi podeu posar cigrons o unes boles de ceràmica reutilitzables que trobareu en punts de venda d´estris per cuina.
A la coca de magret li posarem les verdures pasades per la paella i les tires de pernil d´ànec , una mica de sal i pebre roig per sobre i jo li vaig posar un balsàmic de gerds per guarnir el plat amb uns cherrys.
La d´anxoves , l´escalivada i les anxoves per sobre i un raig d´oli d´oliva cru.
Una alternativa per un sopar a la fresca que espero que us agradi.

< DSC01951
El calor ¡ ay el calor! o no tenemos memoria o ésta nos engaña, todos los veranos son calurosos , ¡ vaya ! no recuerdo ninguno que no lo haya estado , el calor se repite año tras año , hay días que mas intenso y otros menos , pero anualmente el tiempo escoge que días serán los que nos las va ha hacer pasar magras y como siempre , verano tras verano , lo que si recuerdo son aquellas frases típicas en la cola del autobús, en el mercado , en la panadería....: "¡ ay, que calor este año ! ¡ como este año ninguno ! y otras nuevas, como ya la archifamosa aplicada igual al frío que al calor que a las lluvias o al granizo: " esto es culpa del cambio climático " y no digo yo que no , y si no mirad el deshielo en los polos , pero no creo que me falle la memoria cuando afirmo que yo recuerdo aquellas tormentas de verano que aparecían con rayos y truenos y que en este caso mi lado andaluz decía , " ! está cayendo el agua a espuertas!" refrescaban el ambiente , llenaban las balsas y ayudaban a aguantar la huerta en los calurosos días de verano.
Pero también recuerdo veranos de sequía , de aquellos en que perdíamos la mitad de la cosecha de almendras , y las avellanas quedaban en su cáscara a medio grano por falta de agua.
Afortunadamente, tarde o temprano , el calor vuelve cada verano , tal y como en unos meses lo hará el invierno , yo nunca me quejo de que haga calor aunque no me gusta nada , no me gusta el verano , soy mujer de frío yo , la nieve, el hielo... hacen mas para mi , el calor para quien está de vacaciones, estirados en la playa o al fresco , que también está muy pero que muy bien , però tiene que haber de todo cuando toca y si ahora lo que toca es calor, ¡pues ala! los que puedan, a tostarse y los que no, a soportarla lo mejor que se pueda hasta que llegue nuestro turno , así es y de momento y por suerte, esto nadie puede cambiarlo.

De momento , un plato de verano , con las primeras verduras del huerto una coca con verduras un poco distinta , aunque rápida y resultona a la par que agradecida, una buena cena de verano.
El calor ¡ ay el calor!

INGREDIENTES

1 ROLLO DE MASA DE HOJALDRE ( LA MIA DEL LIDL)
PIMIENTO ROJO
BERENJENA
CEBOLLA
CALABACÍN
ANCHOAS
MAGRET DE PATO
PIMENTÓN
ACEITE
SAL

ELABORACIÓN

Asar el pimiento y la berenjena en el grill del horno , pelarlos y hacerlos a tiras.( Para la de anchoas )
Cortar el pimiento , el calabacín y la cebolla en juliana y pasarlos por la sarten con un chorrín de aceite i sal, una vez hecho , escurrirlo ( para la de magret ).

Aprovechamos el calor del grill y graduamos al temperatura del horno para poner el hojaldre 170º , el hojaldre, lo habremos cortado previamente a nuestro gusto y lo pincharemos en el centro para evitar que se hinche, si esto sucede no podremos poner encima las verduras , para evitarlo también pondremos en el centro unos garbanzos secos o las bolitas de cerámica que venden en tiendas especiales de menaje de cocina.
Ala coca de magret le pondremos una vez hecha las verduras pasadas por la sarten y las tiras de jamón de pato , un poco de sal gorda o en escamas y pimentón , yo también le puse una reducción de balsámico con arándanos y unos cherrys kumato.
la de anchoas con escalivada simplemente con un poco de aceite de oliva crudo .
Una alternativa para una cena al fresco que espero os guste.

SALUD