dilluns, 12 d’octubre del 2009

CARGOL TREU BANYA / CARGOLS DOLÇOS I COENTS , HEMC37

hemc 37 - aperitivos

Mira tu , que quan una arriba a una edat demana poques coses i pensa que n´hi ha ja ben poques de les ordinàries que li preocupin i en fa reconte de tant en quan , avui pensava , jo que demano? i no se si sóc massa exigent o encara em quedo curta, pero no vull abusar i posada a demanar doncs demano i demano que la meva família estigui be , que gaudeixin d´una bona salud i siguin feliços , que el meu fill sigui una bona persona en tots els sentits , que sàpiga agafar al vida amb una ma equilibrada , que els meus amics siguin al meu costat perquè m´estimen i em volen tal i com sóc , que el meu marit m´aguanti com a mínim uns vint anys més , que a l´hiver faci fred i a l´estiu calor , que plogui quan ha de ploure i nevi quan ha de nevar , que tothom tingui plat a taula i plat i taula , que als hospitals s´avorreixin metges i infermeres , que els meus nets em preguntin : " àvia i les bombes que eren? " i que no hi hagi cap espècie animal o vegetal que només puguin veure en una biblioteca o en un documental , que no caiguin en l´oblid aquells que moriren per la intolerància , per la mala sang , per la prepotència o pels totalitarismes , que tothom pugui llegir les coses que s´escriuen o escoltar les cançons que es canten sense censura , que a triar , cadascú tria el que li agrada o no , que hi hagi més poetes i menys militars , que no hi hagi infants desprotegits i sense pares ni guerres ni morts ni fam ni rics ni pobres ni abusadors de la inocència ni.............
No crec demanar massa , perquè això només és una petita part del que hauria de ser , i us convido a demanar.
I si és el que ha de ser , i entre d´altres coses plou quan ha de ploure i surt el sol quan ha de sortir i la primavera ve quan ha de vindre i fa el temps que ha de fer , entre d´altres coses també , surten els cargols.

CARGOLS DOLÇOS I COENTS

Una manera senzilla de gaudir d´un plat de cargols , ideals amb una cervesa o una copa d´un bon vi i com no un aperitiu o " tapa de categoría " les bestioles ténen defensors i detractors com quasi tot , a qui li agraden, com a mi li encanten a qui no li fan fins i tot mania i fàstic , a casa són del gust de tothom pel que ens agraden de tota manera però aquesta tan senzilla és potser junt amb uns bons cargols a la laluna la que més , és simple però te la gràcia que alhora que coents son dolços.
proveu si us agraden i conteu-m´ho.

INGREDIENTS

CARGOLS
TOMÀQUET
CEBA
SAL
SUCRE
BITXOS

PREPARACIÓ
El més important , que els cargols siguin ben purgats i molt nets , nosatres els donem una mica de farina i unes branques d´herba aromàtica , i dejuni , un cop fet rentar molt be i bullir amb dos aigües, la primera quan arrenqui el bull la llencem i en fem una segona que és la definitiva amb uns grans de pebre i alguna herba aromàtica , el temps depen del grossos que siguin, jo provo a treuren un amb un escuradents si surt sense forçar-lo ja estàn.
preparem un sofregit de ceba trinxada amb els bitxos, afegim el tomàquet triturat i el rectifiquem de sal i sucre fins que tingui una lleugera dolçor, un cop fet afegim els cargols i els deixem fer xup xup i llestos per menjar.

SALUD


cargols

Mira tu , cuando una llega a una edad bien pocas cosas pide , y piensa que hay muy pocas de las ordinarias que le preocupen y de vez en cuando hace un recuento , hoy , pensaba yo ¿ y yo que pido ? y no se si soy demasiado exigente o aún me quedo corta , pero es que no quiero abusar ,porqué por pedir yo pido y pido que mi familia esté bien , que gocen de buena salud y sean felices , que mi hijo sea una buena persona que sepa llevar su vida de forma equilibrada , que mis amigos estén a mi lado porque me quieren y lo hacen porque soy como soy , que mi marido me aguante como mínimo unos veinte años mas y que le den un premio por ello se lo gana cada día , que en invierno haga frío y en verano calor , que llueva cuando tiene que llover y que nieve cuando tenga que nevar , que todo el mundo tenga un plato en la mesa y plato y mesa , que en los hospitales médicos y enfermeras se aburran y que mis nietos me pregunten: " àvia , ¿ que eran las bombas?" y que no haya ninguna especie vegetal o animal que sólo puedan ver en una biblioteca o en un documental , que no caigan en el olvido aquellos que murieron por la paz o en manos de la intolerancia , por la mala sangre la prepotencia o el totalitarismo , que todos puedan leer las cosas que se escriben i escuchar lo que cantan sin censura , que a escoger , cada uno escoge lo que le gusta o no , que haya mas poetas y menos militares , qeu no haya niños desprotegidos y sin padres ni guerras ni hambre ni ricos ni pobres ni abusadores de la inocencia ni........
No creo pedir demasiado , porque esto es solo una pequeña parte de lo que debería ser y desde aquí os invito a pedir , me he dejado tantas cosas..........
Y si es lo que tiene que ser , y entre otras cosas llueve cuando debe hacerlo y el sol sale cuando tiene que salir , la primavera llega cuando debe y como debe y hace el tiempo que tiene que hacer , entre otras muchas cosas también salen los caracoles.
DSC00871
/>

CARACOLES DULCES Y PICANTES

INGREDIENTES

CARACOLES
TOMATE
CEBOLLA
SAL
AZÚCAR
GUINDILLA

ELABORACIÓN

Lo mas importante es que los caracoles estén bien purgados y muy limpios , nosotros les damos un poco de harina y alguna ramita de hierbas aromáticas y ayuno , una vez hecho esto lavarlos muy bien en abundante agua , la primera fría , para que salgan y cuando arranque el hervor y esten muertos la tiramos y hacemos una segunda agua con sal unos granos de pimienta y las hierbas que es la definitiva , el tiempo depende de lo gordos que sean , yo pruebo a sacar uno con un mondadientes y si sale sin forzarlo , listos.
Preparamos un sofrito con la cebolla picada y las guindillas , añadimos el tomate triturado y rectificamos de sal y añadimos el azúcar hasta que sea ligeramente dulce , una vez hecho esto añadimos los caracoles y les dejamos un chup-chup y listos para comer.

SALUD

23 comentaris:

Jack T ha dit...

Hola Mia,

He seguido su invitación y he visto las creaciones.
Usted es un diseñador de alimentos absolutamente genial. Respeto.

Saludos desde Nuremberg Jacob

Mesilda ha dit...

Hola Mai,Que bonita entrada....por pedir que no quede....pero yo pido quedarme como estoi y que no les pase nada a los mios.
Los caracoles deliciosos¡los preparo exactamente como tu,pero por esta zona le añadimos un puñadito de hierba buena que con la guindilla le da un saborcito buenisimo.
Besets.

González Luis ha dit...

Mai..es un ingrediente que dudo haber probado, pero que no tendría problema si me lo ofreces y menos de esa forma tan sutil que lo presentas.
Una muy buena introducciòn y fácil de entender la receta. Ya veré si algún día puedo concretar con el sabor del mismo.
Saludos.

La cuina vermella ha dit...

Hola bonica Mai. M'has recordat a la meva àvia materna que de tant en tant ens regala uns cargols treu bany coents! gràcies per recordarme-la. Un petó.

Cooking-love ha dit...

Hola Mai.¡¡¡
No soy muy amante de estos animalitos...pero tal y como los presentas,dan ganas de comerselos¡¡¡las fotos son preciosas.
un abrazo.

Pilar ha dit...

¡Mai, qué ricos!, me encantan, pero como no voy a buscar, no me atrevo a comprarlos en el mercado.
Has hecho unas fotos preciosas y la presentacion....

Un beso

Sorokin ha dit...

Me encanta tu declaración de principios, Mai.

Los caracoles, seguro que están muy buenos así. Yo siempre los he comido a la burguiñona, ya sabes con mantequilla de ajo y peregil. Por aquí, al norte de los Pirineos es la manera más usual de cocinarlos, pero los tuyos tienen una pinta sensacional

Sorokin ha dit...

Quise decir "perejil"

Vanesuky ha dit...

Quina delicia de aportació!!!I quines fotos més impresionants!
No et coneixia, però ara no deixaré de veure't!

Petonets.

Vanesuky.

El Secretario ha dit...

Hola Mai.

Tus deseos habrían de ser órdenes para los que están por ahí arriba supuestamente controlando todo. Mi deseo es que así sea.

En cuanto a los caracoles, hace años los cazábamos (algunos escapaban...). No, en serio, había muchos por esta zona; ahora hay menos y además nos empezó a dar pena de ellos y raramente los comemos.

El proceso, además de la limpieza pertinente, era guisarlos con un refrito, con algún buen hueso de jamón, almendras, picante, etc.

Me sigo rindiendo ante tus fotos (y la música de Tiersen).

Abrazo y buen provecho.

Unknown ha dit...

¡ Ufff quina pinta més bona!!!, jo els faig així també, i el primer en no deixar res de res, es el meu fill, seguit molt a prop pel meu marit. A mí m'agradaría demanar tenir un blog tant maco com el teu, amb unes fotos tant fantàstiques com les que sempres presentes, i que els meus visquin molts i molts anys i que jo ho pogui veure, he demanat molt?. Una bona recepta i unes fotos de National Geographic,jaja. Petons

MaryLou ha dit...

M'agraden molt els caragols i m'ha agradat aquesta manera de cuinar-los. Els faré aviat!
El que demanes a la vida no em sembla molt, tot al contrari, ho hauriem de demanar tots a veure si es pogués cumplir!!!
Petonets

Juanriu ha dit...

Hola Mai, estos caracoles con salsa de tomate es igual a la que se hacia en casa de mis padres y esta muy buena, lo malo es que se necesita bastante pan para comerlos.
Gracias por ver mi blog y por el comentario que as puesto, tienes respuesta, un saludo.
JUAN

Mini Chefs ha dit...

Mmmmmmm, Mai!!! M'encanten els cargols, jo sóc molt "triada" amb el menjar, poques coses m'agraden (sóc així d'especial), però els cargols que possiblement no m'haurien d'agradar... m'encanten, són bonissims, i la teva recepta m'agrada molt!!!
Una abraçada

ANNAFS ha dit...

Donçs jo per demanar, també demanaria ara mateix un platet d' aquests cargols. A casa ens agraden molt i si aquests són dolços i coents...
ptns.

BuenasMigas. ha dit...

Estimada, que agradable és siempre entrar aqui, al teu espai. La música m'encanta, les teves paraules 'siempre dan en el clavo' i les receptes, mare meva, per perdre el coneixement. M'encanten aquests cargols i les fotos que has fet són d'exposició. Petons, maca.

No tot són postres ha dit...

Mai, a compartir els cargols amb tu no m'hi trobaràs però estic totalment d'acord en les poquetes coses que demanes a la vida, ara que ja tens una edat, i no vols ser massa exigent...o potser si!
Els cargols a mi no m'agraden però les fotos que has penjat fas que me'n vinguin ganes de tastar-los,eh?
PTNTS
Dolça

OLLES I SOMRIURES ha dit...

Que bons han d'estar. Salut!!!!

Mai ha dit...

- Jacob,gracias, tus palabras son muy halagadoras, se bien venido.
Saludos

-Mesilda, para la próxima tendré en cuenta la hierba buena, me encanta y seguro que es un gran descubrimiento.
un abrazo.

-Capricornio, se que en algunos lugares resulta extraño comerlos, pero si tienes la oportunidad, prueba, son mmmmmmmm.
un abrazo.

-Txell l´àvia quan plovia ens deia, au al cargol! i ens feia cantar allò de cargol treu banya puja a la muntanya, deia que en sortien mes.
petons

-Cooking, eres de las que les dan reparo eh? pues te lo pierdes porqués son una delícia y con un vinito no te digo nada.
besos.

-Pilar, si tienes un verdulero de confianza , y los tratas bien en limpiarlos y purgarlos no tienen porqué estar mal, lo principal es que estén vivos.
besos.

-Sorokin nunca los he comido a la bourguignon , me recuerdan a prety woman jejeje ,esos tan gordos,aunque me gustaría probarlos.
Se bien venido y un abrazo.

-Vanesuky , sigues benvinguda, és un plaer y gràcies pel teu comentari.
Petons

-Elvira, tu tens un bloc molt maco i fas coses boníssimes , les fotos , jo sóc una principiant, però no totes que den be eh? n´hi ha més de dolentes que de bones.
Estic encantada de que vinguis i de poder visitar-te, en aniremn veient.
Petons

-Marie lou si els probes ja m´ho diràs , és que son boníssims, de veritat , i seguim demanant coses maques.
Petons bonica.

-Mini, reina, quans dies! ets molt triada? doncs amb els cargols tens molt bon gust a qui en agraden ens encanten i a qui no.... els horroritzen, benvinguda al grup.
petons

-Annafs, no crec que per correu vagi massa be enviar aquestes coses però quan vulguis i de tot cor estàs convidada, pero avisa!!!
petons
mai

-Anna, el plaer és meu de veure´t per aquí, mira qui parla de fotos!! si les teves son precioses!!!! i la música avui la canvio, segur que no t´agrada tant , però com diu la meva amiga, tinc els gustos dispersos en tot jajajaja.
una abraçada.

-Dolça, no m´ho puc creure!!!!!!!! mira, doncs ja et faré un altra cosa , pero em promets que en tastar´s un??
petons

-Olles, bons no, boníssims.
Salud per tots bonica.

Mai ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Kako ha dit...

Mai querida. Pienso que desgraciadamente pides demasiado!, no se puede con todo y sería maravilloso que, aquello que has escrito, se diera.

Sobre estos queridos caracoles, te puedo decir que me producen fobia total, sin embargo me considero una osada y una atrevida a la hora de probar cosas y sin dudas en uno de mis viajes a España no pude mas que degustar estas cosillas. No puedo decir que es lo que experimenté, sabía qué me estaba llevando a la boca, pero lo hacía con los ojos cerrados. Yo creo que tu receta está mejor que aquella, al menos eso me parece.


Tus fotos son alucinantes, estas de cine.

Un beso.

Carmen ha dit...

Qué lindura de fotos, tan bonitas, me encanta y no te había visto el nuevo diseño de tu blog: Un chile, parece poblano de los de acá, pero supongo que será catalán. Podrías hacerte unos chiles en nogada. Tienes lo principal, sólo consigue unas buenas granadas rojas y nueces de castilla, ja.

Oye a mi los caracoles me encantan, (ya sabes mi paladar es aventurero y experto en bichos) y me gustan a la provenzal, con perejil, ajo y mantequilla. Pero eso de purgarlos no es lo mío. Los compro carísimos en latas y son franchutes.

Te envió una historia de unas mascotas que adopté hace años, mira acá http://saboreartentusiasma.blogspot.com/2008/04/mis-nuevas-mascotas.html

besos

marazulmalaga ha dit...

que simpatico tu sitio

y esta entrada me encantó...
tenia ganas de aprender...

te mando un abrazo muy cariñoso desde el mar azul de malaga...